السبت، 29 أكتوبر 2011
قالت الزوجة:
بعد مضي 18 عاما من الزواج وطهي الطعام,
أعددت ألليله أسوأ عشاء في حياتي..
كان الخضار قد نضج أكثر مما يجب
واللحم قد احترق , والسلطة كثيرة الملح
وظل زوجي صامتا طوال تناول الطعام
ولكني ما كدت أبدأ في غسل الأطباق
حتى وجدته يحتضنني بين ذراعيه ويطبع قبلة على جبيني :$
فـسألته : لماذا هذه القبلة ؟ !
فـقال : لقد كان طهيك الليلة أشبه بطهي العروس الجديدة ♥
لذلك رأيت أن أعاملك معاملة العروس الجديدة :$
هذا هو الحب ّ.♥
آ’للـُ‘ـى عـجبُتـ‘ـه يع‘ـمُل لآ’يـُ‘ـكُ . . ّ♥
الخميس، 27 أكتوبر 2011
انت ياريس
ممكن ترفع معايه الشيله ــــــــــــــ شيلة ايه ـــــ بس الشيله تقيله تهد الحيل ينوبك ثواب بكره العود ينتنى ويميل ـــــــــــ وعلى عكازك تبقا تقيل ــــــــــــــ لو سمحت ـ حاضر يابنى ـ عم الحاج ـ هو الحق حباله طويلة ـ اسمع يابنى ـ ممكن تخلق مليون حيله ـ
ممكن تصرخ وتقول لاـ بس ازى ؟ شوف ازى ...... ياللا نحاول نعمل حاجة
ندي ايدينا لناس محتاجةـ تزرع خير في قلوب الناس ـ وان مقدرتش ياعم الحاج ؟ مفيش مقدرتش ـحاول مره واتنين وتلاته ــــ ايدى على كتفك ياعم الحاج ـ انا وياك مش راح هسيبك
لو حاولوا يرسموك ولا حاولو يفهموك ـ انت اروع من خيالهم ـ ياحاج ـ قلبى كان ميت بيحلم ـ من حكومه الاصل فيها واطى ـ سرقو الدنيا وخدوها بالاحضان ـ طمعو فيها والو كمان ـ ظالمو فيها الابدان ـ مل الصبر وفاض الكيل ـ يابنى اسمع وما تنفضش ؟ انت الاصل
الاشتراك في:
الرسائل (Atom)
